بسیاری از دستگاه های التراسونیک با گزینه گاززدایی کاملاً قابل برنامه ریزی هستند. آنها دارای امکانات حالت خواب برای اطمینان از مصرف انرژی کمتر هستند.

بهترین چیز در مورد پاک کننده التراسونیک این است که برای کاربردهای فراتر از تمیز کردن استفاده می شود. آنها بسیار متنوع هستند و در زمینه های مختلف از جمله الکترونیک، جواهرات، چاپ سه بعدی، مقیاس صنعتی و آزمایشگاهی استفاده می شوند. آنها همچنین می توانند برای لیز سلولی، جداسازی، اختلاط استفاده شوند. امولسیون سازی و گاز زدایی مایعات.
پاک کننده های دستگاه التراسونیک برای حذف طیف وسیعی از آلاینده های سخت مانند روغن، گریس و کثیفی بدون آسیب رساندن به بستر استفاده می شود. این محصولات از امواج صوتی با فرکانس بالا برای هم زدن التراسونیک استفاده می کنند و قطعات با طراحی پیچیده را به طور موثر با استفاده از انواع مواد شیمیایی تمیزکننده سطوح تمیز می کنند. پاک کننده های التراسونیک برای تمیز کردن ابزارهای دندانی و ایمپلنت های پزشکی در صنایع پزشکی، ماشین آلات و قطعات مونتاژ در صنایع سنگین و ابزارآلات آزمایشگاهی ساخته شده از پلاستیک، فلز یا شیشه و برای از بین بردن بقایای لاتکس، پلیمر و لاستیک در قالب های تزریق و در صنایع غذایی پاک کننده های التراسونیک تک مخزن کوچک و قابل حمل هستند و برای تمیز کردن اقلام کوچک مناسب هستند. 
پاک کننده های التراسونیک چند تانک دارای اجزای زیادی مانند مخزن تمیز کردن، مخزن شستشوی اسپری، مخزن شستشوی التراسونیک و فیلترهایی هستند که با ویژگی هایی مانند زهکشی خودکار همراه هستند که برای تمیز کردن اقلام بزرگتر یا تعداد بیشتری از موارد بسیار مناسب هستند.