همانطور که آزمایشگاه‌های تحقیقات علمی چین همچنان در حال افزایش هستند، دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی به تدریج در بازار چین محبوب شده است، محققان از آن برای تمیز کردن کارآمد بشر شیشه‌ای، لوله‌های معرف و سایر ظروف استفاده می‌کنند.

در دهه 1990، چین برای اولین بار با استفاده از دستگاه التراسونیک برای تمیز کردن تجهیزات آزمایشگاهی، فناوری پیشرفته تمیز کردن التراسونیک را از خارج از کشور معرفی کرد.
لیوان‌ها و لوله‌های آزمایش بسیار زیاد استفاده می‌شوند، لکه‌ها همیشه به دیواره‌های داخلی آن‌ها می‌چسبند، اگر محققان به صورت دستی این بشر و لوله‌های آزمایش آلوده را تمیز کنند، زمان و انرژی گرانبهای زیادی می‌طلبد.
دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی می تواند در زمان تمیز کردن صرفه جویی کند، در حالی که تمیز کردن کامل تر در کار محقق صرفه جویی می کند.
بر اساس آزمایش‌ها، دستگاه ‌های التراسونیک آزمایشگاهی، 60 برابر سریع‌تر از شستشوی دستی، لیوان، لوله آزمایش و پیپت را کاملاً تمیز می‌کنند.
علاوه بر این، تمیز کردن حفره می تواند به شکاف های پنهان برسد و شستشوی دستی نمی تواند شکاف ها را کاملاً تمیز کند.
هنگام تمیز کردن ظروف شیشه ای با پاک کننده دستگاه التراسونیک آزمایشگاهی، ظروف شیشه ای را در سبد تمیز کردن قرار دهید، از تماس ظروف شیشه ای با مخزن داخلی جلوگیری کنید.