همانطور که در تمیز کردن ظروف تخت و سایر قطعات نقره تجربه می کنید، روال خود را توسعه خواهید داد. در اینجا یک راه خوب برای شروع وجود دارد:

برای محلول تمیز کننده اولتراسونیک، ما پاک کننده فلزات گرانبها دستگاه التراسونیک را توصیه می کنیم. این شوینده اسیدی جواهرات و آلیاژهای ساخته شده از فلزات گرانبها را به شدت تمیز و درخشان می کند.
مخزن پاک کننده اولتراسونیک را تا نیمه با آب پر کنید و دستگاه التراسونیک را به خط پرکننده اضافه کنید. درپوش پلاستیکی را روی مخزن قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید تقریباً 10 دقیقه کار کند تا با بیرون راندن هوای محبوس شده بازدارنده حفره، محلول را گاززدایی کند. هر بار که محلول جدیدی تهیه می شود، گاز زدایی باید انجام شود.
هنگامی که آماده تمیز کردن هستید، نقره را در سبد پاک کننده دستگاه اولتراسونیک ultrasonik bath قرار دهید تا قطعات با یکدیگر تماس پیدا نکنند. سبد را داخل محلول پایین بیاورید و پوشش پلاستیکی را عوض کنید.
تایمر را برای 1 دقیقه تنظیم کنید و نتایج را مشاهده کنید. برای قطعات بسیار لکه دار ممکن است جلسات طولانی تری لازم باشد. هنگامی که نقره به میزان رضایت شما تمیز شد، آن را با آب سرد بشویید و با یک پارچه خشک پاک کنید سپس آن را در کیسه های پارچه ای نرم بپیچید و به مشتری برگردانید. توصیه می کنیم برای جلوگیری از رسوب روغن روی نقره از دستکش استفاده کنید.
هنگامی که محلول تمیز کننده تغییر رنگ داد و تمیز کردن بیشتر طول کشید، باید آن را تعویض کنید. طبق مقررات محلی آن را دور بیندازید و از فرصت استفاده کنید و با توجه به توصیه های سازنده مخزن را کاملا تمیز کنید.
برای تمیز کردن وسایل و ابزارهای آزمایشگاهی میتوانید از روش شستشوی التراسونیک استفاده نمایید.