تکنولوژی تمیز کردن در حال تغییر است. چربی زدایی بخار با استفاده از حلال های کلردار و فلوئوردار که از دیرباز استاندارد اکثر صنایع بوده است، به نفع اکولوژی سیاره ما در حال حذف شدن است. دستگاه التراسونیک در همان زمان، نیاز به تمیز کردن به طور مداوم در حال افزایش است. پاکیزگی در بسیاری از صنایع که در گذشته هرگز وجود نداشت به یک موضوع مهم تبدیل شده است. 

در صنایعی مانند الکترونیک که پاکیزگی همیشه مهم بود، در حمایت از فناوری رو به رشد حیاتی تر شده است. به نظر می رسد که هر پیشرفت در فناوری برای موفقیت خود توجه بیشتر و بیشتر به پاکیزگی را می طلبد. دستگاه التراسونیک در نتیجه، صنعت نظافت برای ارائه تمیزی مورد نیاز با چالش مواجه شده است و این کار را از طریق نوآوری سریع در چند سال گذشته انجام داده است.
 بسیاری از این پیشرفت ها شامل استفاده از فناوری دستگاه التراسونیک است. صنعت نظافت در حال حاضر در تلاش برای جایگزینی روغن‌زدایی با حلال با روش‌های تمیزکننده جایگزین «دوستانه با محیط‌زیست» است. اگرچه جایگزین‌های شیمیایی مبتنی بر آب، نیمه‌آبی و نفتی در دسترس هستند، اما اغلب به‌عنوان پاک‌کننده‌ها نسبت به حلال‌ها کارایی کمتری دارند و ممکن است در برخی کاربردها به اندازه کافی کارایی نداشته باشند، مگر اینکه افزایش انرژی مکانیکی برای اطمینان از سطوح مورد نیاز تمیزی اضافه شود. 
انرژی مافوق صوت در حال حاضر به طور گسترده در برنامه های تمیز کردن حیاتی برای سرعت بخشیدن و افزایش اثر تمیز کنندگی مواد شیمیایی جایگزین استفاده می شود. این مقاله قصد دارد خواننده را با تئوری اولیه قیمت دستگاه التراسونیک و اینکه چگونه انرژی مافوق صوت می تواند به طور موثر برای تقویت انواع فرآیندهای تمیز کردن استفاده شود، آشنا کند.