انتظار می رود بازار جهانی حمام اولتراسونیک تا سال 2023 از 218 میلیون دلار در سال 2018 به 161 میلیون دلار برسد که با CAGR 6.2 درصد رشد می کند. پاک کننده های اولتراسونیک عمدتاً برای تمیز کردن اجسام کوچک مانند دستگاه های جراحی، تجهیزات آزمایشگاهی نوری، میکروالکترونیک، ریخته گری های پیچیده و اجزای ماشین های کوچک استفاده می شود. تقاضای بالای حمام اولتراسونیک به دلیل افزایش تعداد روش های جراحی، افزایش تقاضا برای روش های تشخیصی با افزایش بیماری های واگیر است.

از نظر جغرافیایی، بازار جهانی حمام اولتراسونیک به مناطقی از جمله آمریکای شمالی، اروپا، آسیا-اقیانوسیه و بقیه جهان طبقه بندی می شود. آمریکای شمالی به دلیل افزایش نرخ بیماری‌های واگیر، افزایش نرخ عفونت‌های محل جراحی و اقدامات دولت برای کنترل میزان عفونت در میان بیماران بستری در بیمارستان، احتمالاً بر بازار جهانی حمام اولتراسونیک تسلط خواهد داشت و رهبری خواهد کرد.
یک حمام اولتراسونیک در آزمایشگاه شما باعث صرفه جویی در زمان و کاهش تلاش می شود و در عین حال راه حلی ایمن برای نیازهای تمیز کردن شما ارائه می دهد. بیایید نگاهی به نکاتی بیندازیم که باید هنگام استفاده از حمام اولتراسونیک روی ظروف شیشه ای، پلاستیک و ابزار آزمایشگاهی خود در نظر داشته باشید.
چه در حال تمیز کردن فنجان ها، بطری ها، ویال ها، پیپت ها یا سایر ظروف آزمایشگاهی باشید، حمام های اولتراسونیک آزمایشگاهی زمان و تلاش شستشوی دستی را از بین می برند. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند تا 60 برابر سریع‌تر باشد در حالی که نتایج کاملاً تمیزی ارائه می‌کند.
علاوه بر این، تمیز کردن حمام اولتراسونیک به شکاف ها و منافذ کوچکی می رسد که نمی توان آنها را به صورت دستی تمیز کرد. تمیزی ظروف و ابزار آزمایشگاهی بسیار مهم است، زیرا هر گونه باقیمانده از یک روش آزمایشگاهی قبلی ممکن است آزمایش، آزمایش یا فرآیند بعدی را آلوده کند.
همیشه ظروف شیشه ای را بلافاصله پس از استفاده بشویید. اگر این امکان وجود ندارد، اجازه دهید ظروف شیشه ای خیس بخورند. این احتمال وجود دارد که اگر شیشه فوراً تمیز نشود، حذف برخی از باقی مانده ها غیرممکن باشد. هرگز برای مدت طولانی در محلول های قلیایی قرار ندهید، زیرا به شیشه آسیب می رساند. هنگام استفاده از حمام اولتراسونیک، ظروف شیشه ای را در یک سبد قرار دهید تا اجسام با کف مخزن، غشای حمام اولتراسونیک ارتعاشی تماس نداشته باشند. پس از پایان مرحله تمیز کردن ظروف آزمایشگاهی اولتراسونیک، به جای آب لوله کشی، با آب مقطر یا دیونیزه بشویید. این کار باعث می شود که اقلام شما به طور کامل و بدون لک خشک شوند. در نهایت، ظروف شیشه ای را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شکاف یا تراشه ای وجود ندارد، زیرا این امر می تواند بر آزمایش ها و نمونه های آینده تأثیر بگذارد.