با توسعه سریع اقتصاد چین و افزایش آزمایشگاه های تحقیقاتی علمی ، "نحوه تمیز کردن سریع و کارآمد لیوان های شیشه ای ، لوله های آزمایش و سایر ظروف" برای محققان به یک مشکل رایج تبدیل شده است.

پس از استفاده از لیوان ها و لوله های آزمایش ، لکه ها روی دیواره داخلی آنها باقی می ماند. به دلیل استفاده از لیوان ها و لوله های آزمایش با فرکانس بالا ، تعداد زیادی لیوان و لوله آزمایش آلوده ابتدا نیاز به تمیز کردن دستی زیادی دارند.
از دهه 1990 ، چین بتدریج فناوری حمام اولتراسونیک پیشرفته خارجی را با استفاده از حمام اولتراسونیک برای تمیز کردن تجهیزات آزمایشگاهی معرفی کرد.
لوله های آزمایش و لیوان
حمام اولتراسونیک آزمایشگاهی می تواند در زمان تمیز کردن صرفه جویی کرده و حجم کار اپراتور را در حین نظافت بیشتر از نظافت دستی کاهش دهد.
آزمایشات نشان داده است که در حالی که حمام اولتراسونیک آزمایشگاهی لیوان ، لوله آزمایش و پیپت را کاملاً تمیز می کند ، سرعت تمیز کردن 60 برابر سریعتر از تمیز کردن دستی است.
علاوه بر این ، تمیز کردن کاویتاسیون می تواند به شکاف پنهان برسد و تمیز کردن دستی نمی تواند شکاف ها را به طور کامل تمیز کند.
هنگام استفاده از حمام اولتراسونیک آزمایشگاهی برای تمیز کردن ظروف شیشه ای ، ظروف شیشه ای را در سبد تمیزکننده قرار دهید تا از برخورد شیشه به ته مخزن داخلی جلوگیری شود.