در حمام های اولتراسونیک با بخاری داخلی (نوع H) مایع حمام را می توان مستقل از اولتراسوند پیش گرم کرد. این کار باعث افزایش اثر تمیز کردن و کوتاه شدن دوره بعدی تمیز کردن اولتراسونیک، به ویژه برای از بین بردن چربی ها، روغن ها و باقی مانده های پولیش می شود. هنگام گرم کردن مایع حمام، باید حداقل هر 30 دقیقه یکبار آن را به طور مختصر هم بزنید یا سونوگرافی را به مدت پنج دقیقه روشن کنید تا از تاخیر در جوشیدن جلوگیری شود.

جوشش تاخیری جوشش تاخیری به معنای انبساط ناگهانی و احتمالاً انفجاری یک حجم مایع است که بیش از نقطه جوش آن گرم شده است. خطر سوختگی وجود دارد! این می تواند در خانه رخ دهد، به عنوان مثال. 
در آزمایشگاه هنگام گرم کردن لوله های آزمایش یا استفاده از حمام های اولتراسونیک گرم:
مقدار معینی از مایع عمدتاً بدون گرد و غبار و بدون گاز را می توان نسبتاً به سرعت فراتر از نقطه جوش (مثلاً مایکروویو) یا به آرامی در یک ظرف تمیز (لوله های آزمایش، مخزن فولاد ضد زنگ) بدون شروع به جوشیدن گرم کرد. کوچکترین تحریک پرانرژی توسط یک ضربه، بلند کردن درب مخزن یا کاویتاسیون اولتراسونیک از قبل انجام می شود.
برای ایجاد جوش ناگهانی تحت انبساط انفجاری کل حجم مایع! شروع جوشش مایع در نقطه جوش آن مستلزم وجود "دانه" خاصی (مانند ذرات غبار یا گاز محلول) است که تشکیل کوچکترین حباب های بخار را تسهیل می کند. به طور معمول، تشکیل حباب های بخار توسط
حرارت دادن مایع تا نقطه جوش آن - ناشی از ذرات غبار و گاز محلول و زبری سطح مخازن مورد استفاده. به طور کلی برای جلوگیری از تاخیر در جوشیدن، مایع باید چندین بار در فواصل زمانی معین به هم زده شود یا سونوگرافی باید به طور همزمان روشن شود. دستورالعمل های کاربر حمام های اولتراسونیک بر این پدیده تأکید می کند. با تجهیزات بخاری از 30 تا 80 درجه سانتیگراد قابل تنظیم ترموستاتیک است.